Sunday, August 19, 2012

Thầy R.D. Mehta ra đi...


Hôm nay, nhận được tin buồn từ Hội cựu sinh viên CIE (Central Institute of Education), Delhi, lòng chạnh buồn trước sự ra đi của Thầy R.D. Mehta. Thầy là người dạy môn Toán thống kê hay nhất của CIE… Nhớ hồi mình mới sang, ở Việt Nam mình chưa học Toán thống kê, hơi bỡ ngỡ với môn học mới này, Thầy là người tận tình hướng dẫn mình như một người bạn. Nhờ vậy, mình học môn này rất tốt. Sau đó, Thầy tin tưởng  giao cho mình kèm mấy em học khóa sau ở cùng ký túc xá. 

Thầy đối với sinh viên như một nhà giáo mẫu mực về chuyên môn và phong cách đứng lớp; có khi như một người cha, rất thương yêu, chăm chút từng li từng tí; có lúc như một người bạn thân tình và gần gũi.

Bao kỷ niệm về Thầy ùa về trong ký ức...
Mong Thầy sớm sanh về cõi lành…

Dear friends

We are shocked and deeply saddened to inform you about the sudden and irreparable loss of our senior colleague/teacher Prof. R. D. Mehta last evening.

The CIE Alumni Association greatly values Prof.Mehta’s contribution to CIE’s evolution as an institution of teacher education in India. His specialised knowledge and commitment towards  the learners inspired all.

The Cremation will take place on 19th Aug. ( Sunday ) at 10 AM at the Cremation Ground, near DDA Office, Mangla Puri (near Dwarka Flyover),Delhi.

The Kriya (Prayer Meeting) will be  held on 20th  Aug. (Monday) from 3PM to 4PM at the Society Compound, Vasundhara Apartment, Sector-6, Opposite Indian Oil Petrol Pump, Dwarka. 

Let us collate some moments in his remembrance and keep his memories alive in us.

With prayers for all


CIE Alumni Association